Kroatija

Atkreipkite dėmesį į tai, kad kiekvienos Europos Sąjungos šalies sveikatos sistema yra skirtinga. Viešnagės Kroatijoje metu sveikatos priežiūros paslaugos Jums bus teikiamos ir jų išlaidos apmokamos Kroatijos nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka. Gali būti taip, kad tam tikrų paslaugų teikimo ar kompensuojamųjų vaistų įsigijimo išlaidų, kurias Lietuvoje Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis kompensuoja teritorinės ligonių kasos, Kroatijos valstybinis sveikatos draudimas nekompensuos arba kompensuos tik iš dalies.

Kroatijos sveikatos draudimo fondas (angl. Croatian Health Insurance Fund – CHIF) – tai kompetentinga įstaiga, į kurią reikia kreiptis visais sveikatos draudimo klausimais. Šios įstaigos kontaktiniai duomenys pateikti žemiau.

Svarbu žinoti, kad tik sudariusios sutartis su Kroatijos sveikatos draudimo fondu (CHIF) gydymo įstaigos nemokamai teikia būtinosios medicinos pagalbos paslaugas kitų Europos Sąjungos šalių apdraustiesiems, pateikusiems galiojančią Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK), laikinai ją pakeičiantį sertifikatą arba dokumentą DA1. Gydymo įstaigų, sudariusių sutartis su CHIF, paslaugų išlaidas CHIF apmoka tiesiogiai jų teikėjams (gydymo įstaigoms). Pacientui reikia sumokėti tik tam tikras priemokas. Jeigu paslaugos teikėjas (gydymo įstaiga) nėra sudariusi sutarties su CHIF, pacientui pačiam tenka sumokėti visą gydymo kainą – šios išlaidos nekompensuojamos.

Kaip gauti sveikatos priežiūros paslaugas?

Jei Jums būtina skubi medicinos pagalba dėl ūmios ligos, skambinkite telefono numeriu 112. Transportavimas greitosios medicinos pagalbos automobiliu, teikiant būtinąją medicinos pagalbą – nemokamas.

Kaip gauti bendrosios praktikos (šeimos) gydytojo teikiamas paslaugas?

Norėdami gauti nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas, kreipkitės į bendrosios praktikos (šeimos) gydytoją, sudariusį sutartį su CHIF. Jei Jums prireiktų gydytojų specialistų teikiamų paslaugų ar stacionarinio gydymo, pirmiausia turėtumėte gauti bendrosios praktikos (šeimos) gydytojo siuntimą.

Informaciją apie paslaugų teikėjus, sudariusius sutartis su CHIF, Jūs galite gauti šioje įstaigoje arba jos teritoriniuose padaliniuose.

Kaip gauti gydytojų specialistų teikiamas paslaugas?

Norėdami gauti nemokamas gydytojų specialistų teikiamas paslaugas, turėtumėte kreiptis į gydytoją specialistą, sudariusį sutartį su CHIF, ir turėti bendrosios praktikos (šeimos) gydytojo siuntimą. Tokiu atveju paslaugos jums bus suteiktos nemokamai, reikės susimokėti tik tam tikras priemokas.

Kaip gauti stacionarinio gydymo paslaugas?

Kreipiantis į ligoninę, sudariusią sutartį su CHIF, būtina turėti bendrosios praktikos (šeimos) gydytojo siuntimą.

Kaip gauti kompensuojamuosius vaistus?

Bendrosios praktikos (šeimos) gydytojo išrašytus kompensuojamuosius vaistus galėsite įsigyti vaistinėse, sudariusiose sutartis su CHIF. Kartu su receptu turėsite pateikti savo ESDK, laikinai ją pakeičiantį sertifikatą arba dokumentą DA1 ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Įsigyjant kompensuojamąjį vaistą vaistinėje turėsite sumokėti paciento priemoką – 10,00 HRK.

Kokios yra paciento mokamos priemokos?

  • Priemoka už vizitą pas gydytoją – iki 10,00 HRK;
  • Priemoka už vizitą pas gydytoją odontologą – iki 10,00 HRK;
  • Gydymas stacionare – 100,00 HRK per dieną, bet tik už 20 stacionarinio gydymo dienų, t. y. ne daugiau kaip 2000,00 HRK.

Kaip gauti hemodializės ar deguonies terapijos paslaugas?

Jei lankymosi Kroatijoje metu Jums būtina hemodializė ar deguonies terapija, turite iš anksto suderinti šių paslaugų teikimo laiką su tos šalies gydymo įstaiga.

Kompetentingos įstaigos adresas ir rekvizitai:

Croatian Health Insurance Fund
Margaretska 3, 
1000 Zagreb
Tel.: (+ 385) 0800 7979
El. paštas: obvezno-osiguranje@hzzo.hr
Daugiau informacijos galite rasti interneto adresu: http://www.hzzo-net.hr/english.php
Atnaujinta: 2014-03-25