Lietuvos Respublikoje privalomuoju sveikatos draudimu apdraustas asmuo (toliau – LR apdraustasis), pageidaujantis gauti Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalyje ar Šveicarijos Konfederacijoje (toliau – ES šalis) jam suteiktų ir asmeninėmis lėšomis apmokėtų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidų kompensaciją, turi užpildyti nustatytos formos prašymą ir pateikti jį teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK) asmeniškai arba atsiųsti paštu. Veiksmai: 1. LR apdraustasis pateikia TLK Gyventojų aptarnavimo skyriui užpildytą prašymą kompensuoti kitoje ES šalyje suteiktų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidas kartu su reikiamais dokumentais vienu iš šių būdų: a) asmeniškai; b) per įgaliotąjį asmenį; c) paštu. 2. TLK registruoja gautą prašymą. Jei TLK, patikrinusi pateiktą prašymą ir kitus dokumentus, nusprendžia, kad LR apdraustojo išlaidos sveikatos priežiūrai gali būti kompensuojamos, prašymą pateikęs asmuo žodžiu supažindinamas su išlaidų kompensavimo tvarka ir jam įteikiama Pažyma apie priimtus dokumentus, kurioje nurodoma papildoma informacija apie kitoje ES šalyje suteiktų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidų kompensavimo tvarką. Vadovaudamasis šia pažyma, asmuo pasirenka vieną iš galimų išlaidų kompensavimo būdų: 1 būdas – išlaidas kompensuoti pagal ES šalyje, kurioje buvo suteiktos sveikatos priežiūros paslaugos, galiojančias šių paslaugų kainas; 2 būdas – išlaidas kompensuoti pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais patvirtintas kainas, neviršijant faktinių apdraustojo išlaidų būtinajai medicinos pagalbai. 3. TLK tikrina gautus dokumentus. Jeigu nustatoma, kad asmuo, kuriam kitos ES šalies gydymo įstaigoje buvo suteiktos būtinosios medicinos pagalbos paslaugos, šių paslaugų teikimo metu nebuvo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu Lietuvoje, jis nepateikia finansinių dokumentų originalų arba pagal pateiktus dokumentus nustatoma, kad LR apdraustajam buvo suteiktos planinės sveikatos priežiūros paslaugos, TLK darbuotojas per 14 darbo dienų informuoja asmenį apie atsisakymą patenkinti prašymą ir nurodo atsisakymo priežastį. 4. Jei LR apdraustasis pasirenka 1 išlaidų kompensavimo būdą: 4.1. TLK darbuotojas užpildo E 126 formos pažymos A dalį ir kartu su būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijomis išsiunčia ES šalies, kurioje buvo suteiktos medicinos paslaugos, sveikatos draudimo įstaigai; 4.2. gavusi ES šalies sveikatos draudimo įstaigos atsakymą, TLK, pasibaigus kalendoriniam mėnesiui, raštu pateikia Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) informaciją apie per mėnesį iš ES šalių gautus atsakymus dėl kompensuotinų sumų ir tai patvirtinančius dokumentus; 4.3. jei ES šalies sveikatos draudimo įstaiga nusprendžia nekompensuoti suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų, TLK darbuotojas apie tai per 5 darbo dienas raštu informuoja prašymą pateikusį asmenį. 5. Jei LR apdraustasis pasirenka 2 išlaidų kompensavimo būdą, TLK sudaryta ES šalyse suteiktų būtinosios medicinos pagalbos paslaugų išlaidų kompensavimo komisija (toliau – Komisija) priima sprendimą dėl LR apdraustojo išlaidų sveikatos priežiūrai kompensavimo ir kompensuotinos sumos dydžio: 5.1. jei priimamas sprendimas kompensuoti LR apdraustojo išlaidas, TLK informaciją apie kompensuotiną sumą ir ją patvirtinančius dokumentus raštu pateikia VLK; 5.2. jei priimamas sprendimas nekompensuoti LR apdraustojo išlaidų, TLK per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos raštu apie tai informuoja prašymą pateikusį asmenį. Tais atvejais, kai ES šalies sveikatos draudimo įstaigos užpildytos E 126 formos pažymos B dalies 10 skyriuje „Pastabos" nurodoma, kad pagal tos ES šalies nacionalinius teisės aktus negalima įvertinti suteiktų būtinosios medicinos pagalbos išlaidų ir nustatyti kompensuotinos sumos, arba nurodoma, kad būtinosios medicinos pagalbos paslaugos buvo suteiktos gydymo įstaigoje, nepriklausančioje tos šalies nacionalinei sveikatos sistemai, sprendimą dėl kompensuotinos sumos dydžio priima Komisija. 6. Gauti dokumentai registruojami VLK ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos į prašyme nurodytą asmens banko sąskaitą pervedama kompensuotina suma, apie pervedimą elektroniniu paštu informuojant TLK. 7. TLK, gavusi informaciją, nedelsdama raštu informuoja prašymą pateikusį LR apdraustąjį apie lėšų pervedimą. |