Skip Navigation LinksValstybinė ligonių kasa > Naujienos > VLK IT specialistai užkirto kelią kibernetinei atakai
Naujienos
VLK IT specialistai užkirto kelią kibernetinei atakai
2015-07-23

Informacinių technologijų specialistams, dirbantiems Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK), pavyko sėkmingai sustabdyti pradėtą kibernetinę ataką. Siekiant tam užkirsti kelią ir apsaugoti pacientų duomenis, nedelsiant buvo imtasi reikiamų saugumo priemonių ir įdiegta speciali apsaugos sistema. 

 

Liepos mėnesio pradžioje VLK valdomose duomenų bazėse, kuriose saugomi pacientų duomenys, buvo užfiksuotos elektroninių paslaugų trikdymo atakos, vykdomos iš užsienio. Dėl jų buvo gerokai sulėtėjusios, o kartais ir visai sustodavo viešosios elektroninės paslaugos. Žmonės ir gydymo įstaigos negalėjo iškart naudotis elektroninėmis paslaugomis, prie kurių buvo įpratę. Pacientai negalėjo pasitikrinti savo draustumo privalomuoju sveikatos draudimu, gydymo įstaigos – gauti reikiamų duomenų apie pacientus, o įstaigų valdomos duomenų bazės – automatiškai keistis turimais duomenimis su VLK apie pacientus.  

  

 

VLK Informacinių technologijų departamento direktorius Aurimas Baliukevičius. VLK nuotr.

 

 

VLK Informacinių technologijų departamento direktoriaus Aurimo Baliukevičiaus teigimu, siekiant tam užkirsti kelią, nedelsiant imtasi efektyvių apsaugos priemonių ir įdiegta speciali incidentų valdymo priemonė – integruota apsauga nuo automatinių kreipinių CAPTCHA (angl. Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart). Ji reikalinga tam, kad nebūtų galima vykdyti automatiškai generuojamų užklausų ir trikdyti darbo. 

„Mūsų įdiegta apsauga reikalauja, kad užklausas vykdytų tik žmogus. Svarbiausias mūsų tikslas buvo laiku sustabdyti kibernetinę ataką ir apsaugoti pacientų sveikatos duomenis, kurie saugomi VLK administruojamose duomenų bazėse. Tikėtina, kad jei nebūtume laiku ėmęsi priemonių, elektroninių paslaugų teikimo trikdymai būtų tik intensyvėję", – sako IT departamento vadovas.

 

Galima daryti prielaidą, jog taip buvo tikrinamas ne tik Lietuvos atsakingų institucijų sveikatos sektoriuje budrumas ir jų pasirengimas atremti atakas.

„Negalime atmesti versijos, kad taip mėginta sutrikdyti elektroninių paslaugų teikimą pacientams bei gauti duomenis apie jų sveikatą. Štai, jei įprastai per dieną sulaukiame iki 5000 elektroninių užklausų iš pacientų, gydymo įstaigų bei iš jų valdomų informacinių sistemų, tai suaktyvėjus šiai atakai jų sulaukdavome daugiau kaip pusę milijono per parą. Tai didžiulis duomenų srautų skirtumas, kuris labai sutrikdė elektroninių paslaugų teikimą ir toliau darė neigiamą poveikį", – teigia A. Baliukevičius.  

 

VLK dėkoja žmonėms už kantrybę, kurios prireikė atsiradus elektroninių paslaugų trikdžiams, ir atsiprašo už laikinus nepatogumus.

 

 

Kontaktai žiniasklaidai:

Lina Bušinskaitė-Šriubėnė

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Ryšių su visuomene skyriaus vedėja

Tel. (8 5) 236 4105, mob. tel. 8 687 41445

El. paštas lina.businskaite@vlk.lt


Kviečiame apsilankyti VLK profilyje Facebook: https://www.facebook.com/vlk.lt

 

Visi gyventojai rūpimus klausimus gali pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų

informacijos telefono numeriu 8 700 88888.