Skip Navigation LinksValstybinė ligonių kasa > Naujienos > Kokią informaciją teikia ligonių kasos
Naujienos
Kokią informaciją teikia ligonių kasos
2012-02-22

Į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) ir teritorines ligonių kasas (TLK) kasmet elektroniniu paštu ir raštu kreipiasi vis daugiau gyventojų: 2010 m. VLK ir TLK gavo 5712 paklausimų, o 2011 m. – 7794 paklausimus el. paštu ir raštu (paštu ar įteiktų tiesiogiai).

Didžioji dalis paklausimų – elektroniniu paštu

2011 m. el. paštu buvo gauti 5793 paklausimai, iš jų į 3400 paklausimus atsakė TLK specialistai, į 2393 – VLK specialistai.

TLK specialistų el. paštu daugiausia buvo teiraujamasi apie sveikatos draudimą Europos Sąjungoje (1675) ir draustumą privalomuoju sveikatos draudimu Lietuvoje (748), gydymo išlaidų kompensavimą (168), medicininę reabilitaciją (131), dantų protezavimą (99), kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, sveikatos priežiūros paslaugas bei kt.

Į VLK el. paštu dažniau buvo kreipiamasi dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarkos (506), draustumo privalomuoju sveikatos draudimu Lietuvoje (417), dėl informacijos, susijusios su VLK funkcijomis (204), reabilitacija (204), sveikatos draudimu Europos Sąjungoje (161) ir kt.

Dėl ko kreipiamasi raštu

Dalis gyventojų, ypač vyresnio amžiaus, siunčia laiškus paštu arba patys atvyksta į ligonių kasas ir pateikia klausimus raštiškai – 2011 m. buvo gauta 2001 raštiškų paklausimų.

TLK gavo ir atsakė į 1516 raštiškų paklausimų. Daugiau kaip trečdalyje jų buvo teiraujamasi apie dantų protezavimą (590), gydymo išlaidų kompensavimą (241), vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimą (239), draustumą privalomuoju sveikatos draudimu Lietuvoje (178), sveikatos draudimą Europos Sąjungoje (128) ir kt.

VLK raštu per metus gavo gerokai mažiau paklausimų – iš viso 485, tačiau jų temos įvairesnės: klausiama apie centralizuotai perkamus vaistus ir medicinos pagalbos priemones – akių lęšiukus, vakciną nuo gripo, vaistus vėžiui, tuberkuliozei gydyti ir kt. (109), apie draustumą privalomuoju sveikatos draudimu (52), apie vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimą (48), apie sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką (47), gydymo išlaidų kompensavimą (36), apie žalos atlyginimą – 27.

Pagal el. paštu ir raštu gaunamus laiškus galima spręsti, kad gydymo įstaigose gyventojai nepakankamai informuojami apie privalomojo sveikatos draudimo lėšomis kompensuojamas paslaugas, apie draudžiamiesiems priklausančius VLK centralizuotai nupirktus vaistus, medicinos pagalbos priemones, kitas jų teises.

Draudžiamiesiems svarbu žinoti, kad visus rūpimus klausimus pirmiausia reikia bandyti išsiaiškinti gydymo įstaigoje, visų pirma teirautis šeimos gydytojo, ieškoti informacijos gydymo įstaigų skelbimų lentose, interneto svetainėse.

Interneto svetainėse – gausu informacijos

Naudingos informacijos gausu ir ligonių kasų interneto svetainėse. Ne vienerius metus VLK ir TLK svetainėse veikia „Klausimų ir atsakymų" skyreliai, kuriuose skelbiami atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus. Internetu galima pasitikrinti ir draustumą privalomuoju sveikatos draudimu, ir sužinoti apie įvairių paslaugų teikimo tvarką.

Ligonių kasų specialistai nuolat analizuoja gaunamus klausimus, papildo interneto svetaines gyventojams aktualia informacija. TLK gyventojų aptarnavimo skyriai, kartu su kitomis teikiamomis paslaugomis, informuoja įvairiais privalomojo sveikatos draudimo klausimais.