Skip Navigation LinksValstybinė ligonių kasa > Naujienos > Gyventojams labiausiai rūpi, ar jie drausti sveikatos draudimu
Naujienos
Gyventojams labiausiai rūpi, ar jie drausti sveikatos draudimu
2015-03-19

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) atlikta analizė parodė, kad praėjusiais metais į ligonių kasas žmonės dažniausiai kreipėsi norėdami sužinoti, ar jie yra drausti privalomuoju sveikatos draudimu (PSD). Domino ir tai, kaip pasitikrinti draustumą, ką daryti, jei jis negalioja, bet PSD įmokos yra mokamos.

  

Taip pat domėtasi ir kaip gauti Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK), kuri išvykus į Europos Sąjungos šalis garantuoja nemokamą būtinąją pagalbą, kada galėtų gauti dantų protezavimo paslaugas, kompensuojamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis. Tai labiausiai gyventojus dominantys klausimai per pastaruosius kelerius metus.

 

Kreiptasi ir dėl medicininės reabilitacijos paslaugų, sąnarių endoprotezų, ortopedijos priemonių, klausos aparatų ir kochlearinių implantų kompensavimo bei kitų gydymo paslaugų teikimo. Žmonėms kilo klausimų ir dėl vaistų kompensavimo tvarkos, pavyzdžiui, kokio dydžio priemokas reikia mokėti vaistinėse, kaip sužinoti, ar jos teisingos.

 

2014 m. į ligonių kasas kreiptasi beveik 535  tūkst. kartų. Dažniausiai žmonės kreipėsi asmeniškai ir buvo konsultuojami žodžiu (daugiau nei 365 tūkst. atvejų), skambino telefonu (daugiau nei 164 tūkst. atvejų) ir elektroniniu paštu (daugiau nei 5 tūkst. atvejų).

 

 

 

 

Nuotraukoje: VLK Strategijos ir kokybės vadybos skyriaus vyriausioji specialistė Jolanta Povilauskienė atliko gyventojų kreipimųsi  į ligonių kasas analizę ir ją pristatė VLK darbuotojams. VLK nuotrauka.

 

Ligonių kasų teikiamų administracinių paslaugų klausimais gyventojai informuojami ir konsultuojami vieno langelio principu. Tai reiškia, kad žmogus, norėdamas gauti reikiamą informaciją, gali kreiptis į konsultantą telefonu, el. paštu, arba ateiti į gyventojų aptarnavimo skyrius ligonių kasose. Tai patogu, nes nebereikia atsakymų ieškoti pas kelis specialistus – juos galima gauti iškart. Na, o siekiant užtikrinti kokybišką gyventojų aptarnavimą, nuolat yra vertinamas čia dirbančių specialistų darbas, suteiktų paslaugų kokybė, o identifikavus trūkumus – jie šalinami. Taip siekiama užtikrinti, kad žmonės gautų dar greičiau ir kokybišką juos dominančią informaciją.

 

VLK primena, kad yra galimybė pasitikrinti savo draustumą privalomuoju sveikatos draudimu net neišėjus iš namų. Tai galima padaryti VLK  interneto svetainės www.vlk.lt skyrelyje „Ar esate draustas", suvedus reikiamus duomenis.

 

Gyventojai rūpimus klausimus gali pateikti elektroniniu paštu info@vlk.lt arba skambindami bendruoju ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888. Tai padaryti galima ir atėjus tiesiai į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio teritorinių ligonių kasų gyventojų aptarnavimo padalinius minėtuose miestuose ar pas atstovus kiekvienoje savivaldybėje

 

 

Kontaktai žiniasklaidai:
    Lina Bušinskaitė
    Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
    Ryšių su visuomene skyriaus vedėja
   Tel. (8 5) 236 4105, mob. tel. 8 687 41445
    El. paštas lina.businskaite@vlk.lt 

 

Kviečiame apsilankyti VLK profilyje Facebook: https://www.facebook.com/vlk.lt